Szkoleniowcy i szkolenia:

Róża Szafranek

Doktorantka w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Jagiellońskim na kierunkach: psychologia stosowana oraz performatyka przedstawień, a także licencjanckie w obszarze zarządzania kulturą w Instytucie Kultury UJ. Obecnie jest studentką studiów doktoranckich w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, prowadzi zajęcia z psychologii społecznej oraz emocji, motywacji i mechanizmów kontroli, a także warsztaty dotyczące kompetencji miękkich w rekrutacji. Pracuje jako HR Manager w młodej spółce technologicznej działającej w obszarze Internet of Things, łącząc swoje zainteresowania naukowe z praktyką i korzystając z badań w procesie wdrażania rozwiązań w rekrutacji.

Jak dobierać ludzi, a potem skutecznie wdrażać ich w pracę zespołu?

1. O co nam chodzi? Formułowanie celów zespołu.
2. Kogo szukamy? Formułowanie zapotrzebowania na nowych członków zespołu.
3. Co i jak po kolei, czyli cały proces rekrutacji.
4. Docieranie do interesujących kandydatów.
5. Selekcja kandydatów: jakie przyjmować kryteria? co oceniać w przypadku braku wcześniejszego doświadczenia kandydatów?
6. Co to jest onboarding, jakie są jego cele i korzyści?
7. Jak przekazywać obowiązki nowej osobie?
8. Kiedy mówimy o zgranym zespole?

   
 

Dr Anna Ziółkowska

Jestem pracownikiem naukowo- dydaktycznym w Instytucie Psychologii Stosowanej UJ. Moje zainteresowania naukowe skupiają się m.in wokół strategii porozumiewania się ,stylów rozwiązywania konfliktów w relacjach rodzinnych i zawodowych. Moje życie pozazawodowe obejmuje kolekcjonowanie wrażeń gromadzonych podczas wypraw nurkowych ( mam certyfikat nurkowy OWD Padi) i górskich (w 2011 roku zdobyłam Kilimandżaro, w 2012 udało mi się wejść na swój pierwszy sześciotysięcznik w Himalajach i uczestniczyć w akcji górskiej w Andach na Aconcagua). Jestem miłośniczką podróży (Ameryka Południowa, Ameryka Północna, Afryka, Azja). Muzyka i taniec zajmuje istotne miejsce w moim życiu (jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Bachowskiego, wielokrotnie uczestniczyłam w warsztatach tańcach organizowanych przez Polski Teatr Tańca w Poznaniu)

O komunikacji interpersonalnej z poziomu treści i relacji

W czasie spotkania dokonana zostanie analiza sytuacji komunikacyjnej wraz z charakterystyką najczęściej popełnianych błędów. Uczestnicy dokonają identyfikacji własnego stylu porozumiewania się oraz posiądą wiedzę dotyczącą kryteriów doboru członków zespołu. Zaprezentowane zostaną style rozwiązywania konfliktów z uwzględnieniem asertywności jako skutecznego narzędzia uczestnictwa w sytuacji komunikacyjnej. Zajęcia mają charakter interaktywny.

   
 

Agnieszka Kotucz

Trener i facylitator z wieloletnim doświadczeniem, specjalizuje się w projektowaniu rozwiązań rozwojowych dla międzynarodowych korporacji. Na co dzień pracuje w zespołach międzykulturowych i aktywnie działa w stowarzyszeniu dla profesjonalistów z obszaru międzykulturowości SIETAR.

Współpraca w zespołach międzykulturowych

Praca w zespole to zawsze wyzwanie związane z koniecznością uwspólnienia różnorodnych interesów, preferencji, wizji i osobowości w służbie jednemu celowi. W zespołach wielonarodowych pojawia się dodatkowy czynnik związany z różnorodnością kulturową.
Celem tego krótkiego warsztatu będzie pokazanie kluczowych czynników, które mogą okazać się wyzwaniem w obszarze współpracy wielokulturowej oraz sposobów na świadome nimi zarządzanie.
Na praktycznych przykładach porozmawiamy o tym czym jest kultura, jak kształtuje nasze myślenie oraz jak wpływa na nasze preferencje dotyczące współpracy zespołowej na przykładzie wymiarów kulturowych.

   
 

Joanna Balsamska

Certyfikowana coach i trenerka. Swoją wiedzę i umiejętności z tego zakresu zdobyła w Akademii Kompetencji Trenerskich oraz Szkole Profesjonalnego Coachingu prowadzonej przez Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego w Krakowie. Ukończyła kulturoznawstwo ze specjalnością religioznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Jest absolwentką podyplomowych Gender Studies na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz studiów podyplomowych Prawa i Wolności Człowieka organizowanych przez Instytut Nauk Prawnych PAN i Helsińską Fundację Praw Człowieka.
Współzałożycielka i osoba zarządzająca Fundacją na Rzecz Różnorodności Polistrefa. Posiada
wieloletnie doświadczenie w obszarze przeciwdziałania dyskryminacji oraz zarządzania
różnorodnością.
Dyrektorka Oddziału Małopolskiego Izby Coachingu, która jest niezależną organizacją reprezentującą interesy środowiska coachingowego w Polsce.
Właścicielka firmy Laboratorium Przemian. Pracuje z klientami indywidualnymi oraz prowadzi szkolenia, warsztaty, coaching zespołowy dla szkół i uczelni wyższych, jednostek samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych, małych i średnich firm.

Jak asertywnie radzić sobie z trudnymi emocjami?

Asertywność to posiadanie i wyrażanie własnego zdania, uczuć, postaw w sposób otwarty, w granicach nienaruszających praw, ani psychicznego terytorium innych osób oraz własnego. To umiejętność zachowania się równocześnie z szacunkiem dla siebie i dla innych. Podczas spotkania zastanowimy się jaki jest związek między przeżywanymi emocjami a asertywnym reagowaniem oraz wypracujemy metody asertywnego radzenia sobie z trudnymi emocjami.
Na warsztacie dowiesz się:

  • czym jest asertywność
  • po co nam emocje
  • jaki jest związek między przeżywanymi emocjami a asertywnym reagowaniem
  • jak radzić sobie ze złością i gniewem
  • jak oswoić nieśmiałość
  • jak odczarować tremę
  •    
     

    Anna Dolot

    Trener BERNDSON z 11-letnim doświadczeniem, Ekspert HR w ATERIMA HR, wykładowca UEK oraz KSB (również na studiach MBA), doradca firm sektora MŚP oraz międzynarodowych korporacji, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem pisząc m.in. dla Personel i Zarządzanie, Onet Biznes, HR Polska, Forbes.

    Zarządzanie sobą w czasie i osobista efektywność

    Podczas spotkania dowiesz się:

    • jak zaplanować i zorganizować swój dzień (istota i zasady zarządzania sobą w czasie),
    • jak wyznaczać cele i zadania, aby skutecznie je realizować,
    • co w największym stopniu utrudnia naszą efektywność,
    • jakie czynniki wpływają na skuteczność w działaniu.

       
     

    Magdalena Sękowska

    Psycholog, psychoterapeuta, trener, coach, konsultant – w praktyce pracy z ludźmi w różnych sytuacjach zawodowych i osobistych od 32 lat. Założycielka Polskiego Integratywnego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej, w latach 2010 – 2016 vice – Prezes Europejskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej, delegat z Polski do europejskiego Council , członek Międzynarodowego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej. Aktualnie pracuje jednocześnie jako psychoterapeuta w pracy indywidualnej, w pracy z parami (też homoseksualnymi), w pracy z rodzicami nad problemami z dziećmi. Oprócz tego bardzo aktywnie rozwija swoją działalność jako konsultant w pracy z zarządami dużych firm i korporacji, z grupami managerów, w pracy wzmacniającej w firmie kulturę organizacyjną opartą na umiejętnościach relacyjnych managerów. Praca szkoleniowa stanowi dodatkową aktywność działalności

    Lider i co dalej, czyli jak myśleć o roli lidera i relacji z zespołem

    Cele warsztatów: Poznanie świadomych i nieświadomych aspektów kierowania i bycia liderem wobec zespołu – etapów rozwoju relacji pomiędzy zespołem a liderem. Poznanie własnych predyspozycji do bycia liderem oraz poznanie roli lidera na różnych etapach rozwoju zespołu.
    Efektem warsztatów będzie własne doświadczenie uczestnika – dotyczące tego jak widzi siebie w roli lidera z punktu widzenia całościowego procesu rozwoju zespołu.
    Warunkiem uczestnictwa w warsztacie jest: kontrakt na elementy autorefleksji jako ważny aspekt warsztatów
    Tematyka warsztatów jest zbudowana wokół zagadnień związanych z psychologią jungowską, z Analizą Transakcyjną oraz podejściem systemowym.

       
     

    Angelika Lentner

    Idealistka w dążeniach, realistka w działaniach. Absolwentka Zarządzania na WZiKS UJ. Pracowała między innymi jako manager i specjalista obsługi klienta, dzięki temu może przekazywać praktyczną wiedzę na temat budowania relacji z klientami i współpracownikami. Trenerka i blogerka z pasji. Autorka szkoleń z tematyki coachingu, przywództwa oraz mowy ciała i pewności siebie. Jeśli chcesz kiedyś usłyszeć, że dany Kontrahent chce rozmawiać tylko z Tobą, bo słyszał, że z Tobą można się dogadać w każdej sprawie, to przyjdź na szkolenie i dowiedz się, jaki jest mój sposób, by słyszeć takie właśnie słowa. I pamiętaj: „Jeśli Twoje działania inspirują innych do częstszych marzeń, do uczenia się więcej, robienia więcej i stawania się lepszym – wówczas jesteś liderem.” [John Quincy Adams]

    Lider przyszłości, czyli jak efektywnie korzystać z coachingu w życiu prywatnym i zawodowym?

    Czy zastanawiałeś się kiedyś, kto spośród grupy osób siedzących w jednym pomieszczeniu, np. na przyjęciu, będzie prawdopodobnie osobą o największych zasobach wiedzy? Czy będzie to osoba, która ma dużo do powiedzenia i ciągle zabawia towarzystwo, czy może ten, kto mówi mało, ale za to słucha i obserwuje?
    Jeśli nie, to teraz będziesz miał okazję – zapraszam Cię na szkolenie, na którym poznasz definicję i główne założenia coachingu, dostrzeżesz różnicę pomiędzy słuchaniem a słyszeniem, porozmawiasz pytaniami i nauczysz się udzielać motywującego feedbacku.
    Umiejętności te pozwolą Ci w przyszłości tworzyć trwałe relacje zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Udoskonalisz swój warsztat jako przyszłego lidera – a liderem jest każdy z nas – stajemy się liderem w rodzinie, wśród przyjaciół, będąc instruktorami narciarstwa lub innych sportów, aż w końcu niektórzy z nas staną się liderami także w życiu zawodowym i staną przed koniecznością współpracy z całymi zespołami. To szkolenie da Ci podstawy, na których będziesz mógł budować swój przywódczy styl.

       
     

    Alina Lach

    Na co dzień zajmuje się psychologią i marketingiem, budując doświadczenie na połączeniu pracy kreatywnej z analizą. Uważa, że obserwacja to ważny składnik skutecznej komunikacji, ponieważ pozwala szybko reagować na sygnały innych.
    Na sali szkoleniowej dzieli się swoim pragmatycznym podejściem do osiągania celów. Psychologię traktuje jako narzędzie, dzięki któremu podejmowane działania są gwarantem skuteczności.
    Studiuje Psychologię Stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W trakcie studiów koordynowała prace m.in. Zarządu Koła Nauk Psychologicznych Pragma oraz Konferencji Trenersko-Coachingowej PROFECTUS. Uważa, że ambitne projekty i decyzje to jedna z najlepszych ścieżek rozwoju.

    Skuteczna komunikacja atrybutem lidera

    Komunikacja jest sercem każdej organizacji. Zapraszam Cię na szkolenie „Skuteczna komunikacja atrybutem lidera”, podczas którego otrzymasz zestaw wskazówek take&go. Dzięki nim poczujesz się swobodnie w kontaktach z innymi. Na spotkaniu dowiesz się jak atrakcyjnie prezentować siebie i swoje myśli, wykorzystując język korzyści.
    Agenda:

  • komunikacja interpersonalna fundamentem zgranego zespołu
  • narzędzia językowe, wspomagające skuteczną komunikację
  • eliminowanie barier komunikacyjnych
  • aktywne słuchanie i umiejętność zadawania pytań
  • atrakcyjna prezentacja siebie i swoich myśli
  •